Paradisblomster


Paradisblomster

Jag köpte blomman här ovan för några dagar sedan. Blomman är ett paradisblomster. Det är väl alldeles fel årstid att köpa en planta, men den fick inte plats på balkongen tidigare. Jag tycker att den är så vacker, så jag ville ha den som fotoobjekt. Plantan var torr och trött, men jag har planterat om den och nu är den riktigt fin. Knopparna håller på att slå ut och där finns också några fröställningar jag tänkte ta reda på för att försöka så till vårkanten. Jag ska även försöka övervintra plantan hos mig. Detta paradisblomster får bli mitt ”vinterprojekt”.

~ av Ingegerd på 27 augusti 2009.

Kommentera

 
