Kärleksört


Kärleksört, 1

Kärleksört, 2

Kärleksörten är också en favorit (jo, jag har många favoriter). Den har stått i kruka på barnbarnets grav hela sommaren och har blommat något alldeles fantastiskt. Jag har aldrig haft en så vacker kärleksört någon gång tidigare. Jag har köpt den i vår lilla blomsterbutik och jag har talat om för dom att jag är helnöjd.

Jag har tagit krukan från kyrkogården. Frosten har varit nära några gånger och jag ville rädda blommorna. Dessa står nu i vas hos mig och dottern. Själva plantan kommer att stå i min källare över vintern för att förhoppningsvis komma igen lika strålande nästa sommar. Kärleksört klarar sig inte så bra här uppe, dom hinner aldrig komma i blom. Därför ska jag försöka rädda den genom att ha den inomhus.

~ av Ingegerd på 26 augusti 2009.

Ett svar to “Kärleksört”

  1. Kärleksörten är fin, jag gillar den också. Den blommar rikligt varje år.
    Hoppas att du kan övervintra den inne. Det är ju en suckulentliknande växt och de brukar tåla mycket 🙂
    Trevlig Helg!

Kommentera

 
