Rödlila clematis


Clematis, rödlila, närbild

Clematis, rödlila

Dotterns rödlila clematis blommor alldeles fantastiskt just nu. Den står vid ena kortsidan av deras hus och lyser så klart mot den ljusgråa fasaden. Nästa år måste vi dock knyta upp den på ett bättre sätt, så den kan blomma mot husväggen i stället för att ha blomstöd, som inte räcker till på långa vägar.

~ av Ingegerd på 18 augusti 2009.

2 svar to “Rödlila clematis”

  1. Vackra bilder på cematisen.Det är samma sort som den jag har.Min klättrar på väggen i en stor spalje.Nog därför den kan växa och bli stor och ha ännu fler blommor.Det kommer fortfarande knoppar på min.Hade inte anat att den kunde vara så rikblommande.
    Ett bra köp verkar det som.Dessutom så låter ju clematisstekeln som jag fick i min alpina denna vara som tur är.De sa på Rydlinge plantskola att stekeln ger sig inte på denna,tur att de fick rätt!

  2. WOW!!! Det var en helt otrolig färg på den, har mest sett mer blå förrut.

Kommentera

 
