Japansk vädd


Vädd, j, 1

Vädd, j, 6

I dotterns trädgård växer också en japansk vädd, som jag är ganska fascinerad av. Den har blåa blommor, som blir säkert en decimeter i diameter. Blommorna är fyllda med små vackra klockor med ståndare och pistiller. Blommorna är så detaljrika, det finns så mycket att titta på. Den blåa färgen är otroligt vacker.

Bredvid den blåa vädden står en vit, som ser ut att bli likadan, men den blommar inte ännu. Där måste jag får återkomma.

~ av Ingegerd på 02 augusti 2009.

2 svar to “Japansk vädd”

  1. Visst är de vackra, den Japanska vädden.Den brevid är nog en höstvädd.
    Jag har båda i min trädgård och den japanska blommar nu.
    Fina foton,tyckte bäst om den översta.
    Maria

  2. Vad fint du fångat den med humlan (var det va?) i min lilla ruta ser man inte längre bilderna.

Kommentera

 
