Rosenbusken


H´s ros

Min dotter har en stor rosenbuske, som är bortåt tre meter bred och drygt två meter hög. Just nu är den alldeles översållad med blommor, som ständigt besöks av humlor, bin och andra små kryp.

~ av Ingegerd på 06 juli 2009.

2 svar to “Rosenbusken”

  1. Förstår att den lyser upp med sina blommor när busken är så stor.
    Snart börjar min roshäck,Hansa att blomma.Har en liten ros svagt rosa dubbla blommor som blommar nu.Kom just på att jag inte fotat den.Det gäller att hänga med i svängarna för det exploderar av blommor just nu överallt i min trädgård.
    Mvh
    Maria

  2. Du har varit flitig med kameran ser jag 🙂 Det har inte jag varit i värmen. Men det blir nog bättre framöver.
    Rosor är härliga blommor, om än att de inte blommar så länge. Vildrosor har vi gott om här och de är så vackra.
    Ha det så gott!

Kommentera

 
