Ett frågetecken


limonium

Samtidigt som jag köpte min freesia köpte jag denna lilla blomma, som används som ”en kvist” till andra blommor i en bukett. Jag hade ingen aning om vad det var, inte heller vikarien i blomsteraffären. Kvisten blommar likadant som marrisp (Limonium på latin), som ofta finns bland eterneller. Jag kom fram till, med hjälp av mina blomböcker, att det måste vara en ”Limonium”, vilket också var svaret jag fick via mail från blomsteraffären.

~ av Ingegerd på 17 april 2009.

Ett svar to “Ett frågetecken”

  1. Kan inte påminna mig att jag sett denna blomma tidigare. Den ser ut som den är gjord av silkepapper 🙂 Söt liten blomma med fint stjärnmönster. Färgerna tilltalar också.

Kommentera

 
